BUGÜN KORKUTMA
GİRİŞİMİ OLMADI. BEN YATAK ODASINA GİTTİĞİMDE GÖZÜNÜ
AÇTI. ŞIMARARAK KUCAKTA TAŞINMAK İSTEDİĞİNİ BELİRTTİ.
AKŞAMDAN KALMIŞ DERSLERİ VAR. BİRAZ TELEVİZYON SEYRETTİKTEN VE
GEVREKLİ KAHVALTIMIZI ETTİKTEN SONRA DERSE BAŞLADIK. “İ”
HARFİ ÖĞRENİLMİŞ OKULDA DÜN... KIZIM ZATEN ÖĞRENMİŞTİ.
“İ” Lİ KELİME VE HECELER YAZILDI. ARDINDAN ÇEŞİTLİ
KELİMELERİN OLDUĞU BİR SKALADAN CÜMLELER ÜRETMELİ BİR ÖDEV
VARDI. “ALAKA” YAZMASINI İSTEDİM. HER HECEYİ BİLDİĞİNDEN
YAZABİLMESİ LAZIM. AMA “LA” YI YAZAMADI. BEN DE İLK DEFA
KIZDIM VE SİNİRLENDİM VE AYŞEYE SIKI BİR FIRÇA ATTIM. KELİME
BÜTÜNCÜL BAKIYOR VE “BEN ALAKA YAZMAYI BİLMİYORUM” DİYOR.
HECE BAZINDA BAKMASI İÇİN ZORLADIM AMA YAPMADI, YAPAMADI. BEN DE
EPEY BİR KIZDIM. İLK FIRSATTA HECE VE HECELEME KONUSUNDA BİRAZ
DERS ÇALIŞTIRMALIYIM. DERS BİTTİKTEN SONRA YATAĞA GİDİP YATTI.
YEDİĞİ AZAR VE BABA KIZGINLIĞI CANINI SIKTI VE ÜZDÜ ONU. YARIM
SAAT KADAR SONRA GELDİ. KUCAĞIMA ALDIM. BARIŞTIK. KENDİM İÇİN
HAZIRLADIĞIM TOSTUN YARISINI BERRA YEDİ. SONRA HAZIRLANIP OKULA
GİTTİK. YAĞMUR YAĞDIĞI İÇİN OTOBÜSLE GİTTİK. 35C'YE ZOR
YETİŞTİK. HATTA BEN BUKART DOLDURURKEN OTOBÜSÜ BERRA DURDURDU.
DURAKTAN OKULA KADAR YÜRÜDÜK VE ISLANDIK. BERRA DA HEP SU
BİRİKİNTİLERİNE BASIYOR. EMİNİM BOTLARI SU ALMIŞTIR. AKLIMA
GELMİŞKEN; TV DEKİ YAZILARI OKUMAYA ÇALIŞTIK. “EGE İLE GAGA”
YAZISINI OKUTTUM. “İLE” İLE BAŞLADIK. ARTIK HER HARFİ BİLDİĞİ
İÇİN KOLAY OLDU. “G” Yİ DE DÜN ÇALIŞMIŞTIK. HATIRLATTIM.
YAZIYA BAKIP BAKIP GÜLEREK EGE İLE GAGA DEYİP DURDU. AYRICA DİSNEY
YAZISINI DA OKUMAYA ÇALIŞTIK. AKŞAM CANTIK VE LAHMACUN YDİK.
YMEKTEN SONRA DERS ÇALIŞMA FASLI BAŞLADI. “İ” HARFİNİ
İÇEREN HECE VE KELİMELER OKUNACAK. “İ” HARFİNİ OKUMAK VE
SÖYLEMEKTE ÖYLE ZORLANDI Kİ; TEPEM ATTI VE AYŞEYE KÜSTÜM. DERS
ÇALIŞTIRMAYI DA BIRAKTIM. KÜSTÜĞÜMÜ YÜZÜNE DE SÖYLEDİM.
DAHA GEÇEN HAFTA “İ” HARFİNİ MERAKINDAN ÖĞRENEN VE
ARKADAŞLARINA “BEN “İ” Yİ BİLİYORUM DİYE HAVA ATAN ÇOCUK
GİTTİ, YERİNE BAŞKA BİR ÇOCUK GELDİ ADETA... ANNESİ DEVRALDI
DERS ÇALIŞTIRMAYI... BENİM AKSİME BERRAYA OKUTMAK İÇİN ONU HİÇ
ZORLAMIYOR. OKUYAMADIĞI YERDE ANNESİ OKUYOR. AYŞE DE TEKRAR
EDİYOR. SESLERİ TAKİP ETMESİNİ İSTİYORUZ. KELİMELERİ HER
SESİ VURGULAYARAK (VE HATTA TISLATARAK) TELAFFUZ EDİYORUZ AMA GENE
DE BERRADAN TA KARŞILIK ALAMIYORUZ. DERS SIRASINDA SAÇIYLA,
ETEĞİYLE YA DA ELİNE NE GEÇİRİRSE ONUNLA OYNAMASI DA CABASI...
“İ” OKUMA SIKINTISI DEVAM EDİNCE ANNESİ BİR SAYFA “İ”
YAZDIRDI. GENE DE SIKINTI DEVAM ETTİ. “İL” HECESİNİ OKUYAMADI
GİTTİ. İLK BAŞTA HANG HARF VAR DİYORUZ. “İ” DİYOR.
SONRA... LLLLLL DİYE VURGULUYORUZ. BİRLEŞTİR İKİSİ DEDİĞİMİZDE
SÖYLEDİĞİ “Lİ” OLUYOR. O KADAR ÇOK YAPTI Kİ BUNU, EN
SONUNDA İLK ÖNCE HANGİ HARF VARSA ONUN SESİ SÖYLENECEK DİYE
AYŞEYE YÜKSEK SESLE KIZDIM. AYŞE MERAKLI..BİR SÜRÜ HARFİ
OKULDAN ÖNCE ÖĞRENMEK İSTİYOR VE HATTA ÖĞRENİYOR DA... AMA
SONRA NE OLUYORSA OLUYOR, BİLDİĞİ HARFLER ONUN İÇİN BİLİNMEZE
VEYA SÖYLENMEZE DÖNÜŞÜYOR. ŞÜPHELENMEYE BAŞLADIM. İLGİSİ
VE MERAKI MI GEÇİYOR? ÖĞRENDİKTEN SONRA SIKILIYOR MU? “İ”
HARFİNE İLK BAŞTA GÖSTERDİĞİ İLGİ VE SONRADAN “İ”
SESİNİ BİLE ÇIKARAMAMASI, HARFİ OKUYAMAMASI,BENİM ÇOK CANIMI
SIKTI. YOKSA BİR MAYMUN İŞTAHLILIK SORUNU MU VAR BU KIZIN? DAHA BU
SABAH MERAKINDAN “G” HARFİNİ ÖĞRENEN ÇOCUĞUN“İLE”Yİ
OKUDUM DİYE SEVİNEN ÇOCUĞUN, BU AKŞAM “İLE” Yİ OKURKEN
GÖBEĞİNİN ÇATLAMASI ŞAŞKINLIK VERİCİ...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder